Veckans bra eller kräk v.35

Då var det dags att betygsätta veckans käk. Alltså, har den varit bra eller kräk?

Tisdag
Potatis- och fetaostgratäng med bacon
 

Jag ger den här rätten 3 av 5 apor. Bäst var såklart baconet. Finns det något bättre? Är inget fan av tomat men det var faktiskt gott i det här. Helt okej middag! Sen feta, har inte riktigt fattat dess charm...


Åh vad det är gott med feta!! Och allt annat också faktiskt, den här var riktigt bra. Tur dock att Anton tjatade om att vi skulle köpa bacon till, annars hade det ju inte varit nån mat. Viktväktarna får säga vad de vill.
 
  

Onsdag
Färsfyllda auberginer
 

Visst det var inte det bästa jag käkat. Skulle passa mer som 1,5 apa, men vi har inte halvor. Tur att det smakade mycket curry annars hade den fått lägre betyg. Konstig mix ingredienser. Var dom höga dom som skrev receptet?
 

Bajsmat. VEM kommer på att man ska sätta curry i köttfärs!? Anton nappade såklart direkt och stoppade i ännu mer curry. Jag åt en halv halva, sen blev det mackor.



Torsdag
Morot- och purjolöksoppa
 

Soppa är ju gott. Inte skolans soppa utan soppa man gör hemma. Den var krämig och smakrik. Men de här dekorationsgejerna... De var bara i vägen. Nej mat äter man med munnen inte med ögonen. Sen så är soppa inte mat på riktigt, det drar ner betyget.


Brödet var underbart, ljust brööööd!! Soppan hade en bra smak men vet ni hur underbart god den var innan jag rev ner ingfäran!? Typ 5/5. Nu får den 3. Nästa gång, mer morötter och mindre kineskrydda. Salt och peppar is the shit <3


Fredag
Fetafylld kyckling
 

Soltorkade tomater, grönsakernas Ryan Giggs! Äntligen en maträtt den här veckan som man var glad att man åt! Smält ost i en kycklingfilé med kryddor och hela fadderullan. Varför får den inte 5/5? Den där bulguren, det är ju som att äta begagnat ris.
 

Mmmm, smakerna gifte sig med varandra och galopperade i min gom! Nej men alltså det här var ju gott, fetaosten var såklart pricken över i igen. Dock är jag sån att när mat har för speciell smak/smakar lite för mycket så blir jag less före jag blir mätt... halvbra grej det där. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: