Falun är inte direkt ett "Gangsta's paradise"

Det var ett tag sen jag bloggade sist. Men det är för att mitt liv är så ointressnt just nu att ni ändå inte velat läsa. Men i helgen som var unnade jag mig en resa, Hanna är ju i LA så någonting ska väl jag unna mig som sagt. Så på fredagsmorgon drog jag och Linus iväg på en weekend i, trumvrivel, Falun. Där skulle vi besöka vår vän och fiende, Sven Karlsson. 
 
Fick på förhand veta av an klasskompis att i Falun finns det minsann ingenting att göra. Visst det kanske är ett mecka av aktiviteter och kanske inte har samma utbud som LA, men det fanns ändå saker att göra. Vi besökte en kareokebar en kväll där alkisar och medelålders människor avlöste varandra på scenen. Men det bästa framträdandet var ändå några från Svens klass. Två killar som skulle framföra "Gangsta's paradise". Det var den vitaste rappen jag någonsin hört. Anders Borg och Fredrik Reinfeldt skulle framstå som 50 cent och Jay- Z i jämförelse. Inget illa menat, jag själv skulle nog framstå som Björn Ranelid då jag inte kan sjunga utan skulle nog bara läsa texten högt. Å andra sidan skulle det fortfarande vara mer "gangsta". 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: