Le Pain Quotidien


Äntligen har jag fått mig min köttbit!!!!!! Har längtat efter en äkta sådan hela resan men allt som har erbjudits är turkey sandwich, burgare och caesarsallad!! Överallt! En av gårdagens taxichaufförer tipsade om Hard Rock Café när jag klagade över maten så vi lyssnade på honom och gick dit ikväll. Det är ju ändå på vårt gathörn! Bra val av oss, inte bästa köttbiten i världshistorien men bättre än alla dessa kalkonmackor iallafall! ;)

Nåt som däremot var heeeelt underbart vad dagens frukost!!!!! Den åt vi på Le Pain Quotidien vid Rockefeller Center. Vääärldens godaste frukost och världens mysigaste ställe. Beställde in en frukostkorg med bröd, ägg, juice, varm choklad och på bordet fanns syltar och marmelad och vit Belgisk choklad. Underbara tider, hit går vi imorgon också!


Förutom att äta har vi idag vandrat omkring på 5th Avenue och lekt att vi är rika och dessutom tittat på juliga skridskoåkare på Rockefeller.


Den här bilden är till dig Ante; känns stället igen från en viss favoritfilm eller!? 

Det var inte bara julgranen som var stor hörrni! Alla dessa turistbilder förresten... vill ni spy lite!? Men vad ska man göra, måste ju visa att jag var här annars kan man ju lika gärna googla bilderna! 

Nu ligger Jessica här och fnissar åt Greveholm, kalenden som jag längtat sååå efter! Men jag ska berätta en hemlis för er... tamtararaaa.. Jag vågar inte se den!!!! Är så nedrans rädd för råttan så jag har bara sett två avsnitt!!

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: