Nyckeln till att vara kaxig var den här gången flera stycken

Igår när jag kom hem så kastade jag av mig ytterkläderna och la mig i soffan med en filt. När jag väl värmt upp kroppen ett tag så skulle jag på ICA för att handla mat. Det tog mig en och en halv timme att ta mig från soffan till ICA. Varför? Jo jag hittade inte lägenhetsnyckeln. Tillslut gav jag upp och tog Hannas nyckelknippa. 
 
Efter jag kommit hem och käkat så fortsatte jag med sökandet. Inte i en timme men kanske i en halv. Det fanns inte ett spår av vars nyckelknippan gömt sig. Så jag gick och la mig och tänkte "Fuck it kaxiga nyckelknippa, du vann dagens rond men när jag hittar dig imorgon ska du få se på andra bullar!" Så jag gick och la mig. 
 
Så när jag vaknade imorse så gick jag runt och letade. Jag flyttade på alla möbler, kollade kylen, sprang ner till postfacket för att kolla om jag tappat den utanför lägenheten och någon lämnat den där, kollade kylen en gång till men ingen nyckelknippa. Men sen helt plötsligt så ser jag någonting fastkilat bakom ett element. Där låg den, nyckelknippan. Skrattar bäst som skrattar sist, nu kommer då nyckelknippan få höra att den minsann suger på att gömma sig! 
 
(Nej jag har inte blivit galen medan Hanna är i USA och tror att nycklar kan prata)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: