Varför får ingen utbrott vid missad buss?

Jag älskar människor. Speciellt de som ska hinna med sin buss. Igår skulle jag gå till ICA då jag hör några snabba steg komma bakifrån. Jag vänder mig om och ser en kille springa. Att folk är ute och springer är inte så konstigt men killen var för vardagsklädd för att vara ute och bättra på konditionen. Han springer förbi mig och då ser jag, längre bort, att en buss kör förbi ICA. När både jag och killen ser att han missat bussen så stannar han, tar upp sina hörlurar och börjar traska tillbaka. 
 
När våra blickar möts så kan jag inte hålla mig. Jag ger killen ett hån-flin som visar att jag har sett att han missat bussen och tycker det är väldigt roligt. Men han har ett bra pokerface och går bara förbi mig. Jag ville som trigga han till det utbrott som han håller kvar inom sig. För det finns nog ingen som inte bryr sig om den missar bussen. Det hade varit så skönt om han hade haft ett utbrott för då hade jag också kunnat dampa lös när jag missar bussen utan att tänka på om jag är den enda i världen som gör det. Så tills jag finner den personen som gör det kommer jag vara fast i svennnesucken när jag missar bussen..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: