Hämnden är ljuv

Hade inte gjort någon matlåda till idag så jag fick köpa mat på skolan istället. När jag skulle betala hade jag kontanter på mig som jag ville bli av med. För vem vill ha kontanter på sig? De är ju bara vägen, nä tacka vet jag kort. Hur som helst så betalade jag maten med 100-lappen som jag hade. Då ser jag hur kassören kollar i kassan, stänger den och kollar i en liten burk som fanns i ett skåp. Han vänder sig mot mig och säger "Du jag har inga sedlar, går det bra att du får allt i mynt?"
 
Damer och herrar om det finns något sämre än sedlar så är det mynt. De är små, väger mer än sedlar, och går typ aldrig att hitta. Så när kassören sa att jag skulle få mynt ville jag bara skrika åt han "NEEEEEEEJ!!! Tror du jag betalar med kontanter för att få ännu mer kontanter som jag sen aldrig kommer att hitta? Idiot!" Men jag lyckades behärska mig tackade glatt och gick sedan därifrån muttrande över hur idiotiskt allt var. Imorgon ska jag bara betala med enkronor för att visa honom hur himla sugigt det är med mynt och säga "Karma is a bitch" när jag går därifrån. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: