Så ni vet


Jag får så mycket beslutsångest över måndagsbloggarna... En hel helg har gått, jag har gjort så mycket roligt och inte berättat något för er!! Vart börjar man och hur ska jag ta mig igenom helgen utan att det ska bli ett kilometerlångt inlägg? Vi tar en snabbversion, dag för dag. Först lite pics.


"Kan ni titta på varandra och feljskratta så det ser ut som att ni har skitkul!?" Erik, du får öva lite på det där.






Fredag vaknade jag upp och gjorde världens tystaste morgonrutiner eftersom Viktors sussade i vardagsrummet. (För er som inte känner detta härliga par heter de Viktor och Viktoria och tillsammans bli de alltså Viktors. Brangelina, Tomkat och gänget kan ju slänga sig i väggen, det här parnamnet är briljant.) Dagen bjöd på skola och efter detta skulle en delikat middag tillagas. Det blev en superspecialare till förrätt (se bild ovan) och baconlindad fylld fläskfilé till varmrätt.

Resten av kvällen spenderade männen i soffan med varsin X-boxdosa i handen, allvarliga miner och nåt jubel då och då som får hjärtat att hoppa ur led. Jag och Vickan blev ivägjagade till sovrummet där det bjöds på tjejsnack! 

Lördagen var vi på IKSU och spelade volleyboll med trevligt folk. Medan killarna varvade ner i jacuzzin snodde jag och Vickan en bil och skyndade hem till reprisen av X-factor (eftersom tv:n vad paxad fredagkväll klockan 20).

Familjen på Mariehemsvägen blev under dagen större och större så vi gjorde det enda rätta, tacos. Alla kan hjälpa till ni vet... Till efterrätt bjöd vi flickor på chokladmousse i flarnskålar. Det skulle även vara en vit chokladmousse, den var mitt ansvar så det blev ingen mousse. Ni kan se den ringlad på tallriken som sås. 

Söndagen började med frukost och efter denna besökte vi Korskyrkan, väldigt trevligt ställe! Middagen åts på fantastiska All Star där vi såg Skellefteå besegra Rögle. Helgen avslutades med El Classico, precis som den började. 

Kommentarer

  • Viktors säger:

    Vi tycker att Erik har bäst fejk leende.

    2012-10-09 | 00:12:12

Kommentera inlägget här: