Som att sova med Hitler

Hanna är som en diktator när vi ska sova. Ibland får hon för sig att jag ska sjunga godnattsånger innan vi ska sova. Det vill inte jag. Jag hatar att sjunga. Jag är sämst på att sjunga. Men hon ger sig inte utan säger "Jag vet att DU tycker det är mysigt!" Det tycker jag inte. Men hon ger sig inte förrän hon får som hon vill. Så igår föreslog hon att jag skulle sjunga "Sov du lilla videung" för hon tycker om sången och trycker att det är charmigt att jag är dålig på att sjunga. Jag ville inte. "Jag gillar stand up. Jag sjunger om du drar några skämt." blev mitt svar.
 
Om jag är dålig på att sjunga så är Hanna kass på att köra stand up, eller ni kan få bedöma själva. Med vad jag tror skulle ha föreställt en kaxig tonårsröst drar hon sitt första och enda skämt, "Varför är alla blonda nuförtiden? Har dom doppat huvudet i vit burk eller?" Slut, det var allt. Jag hoppas verkligen att jag inte är lika dålig på att sjunga som Hanna är på att dra skämt. För det där var inte ens charmigt.