The lucky one

Anton har åkt ner till Övik för att se Modo förlora och jag passar på att kolla på en film som aldrig skulle röstas igenom om vi skulle kolla tillsammans. För det fösta skulle han nog kräkas lite när han såg filmomslaget och för det andra skulle jag också rösta ner förslaget om han var min filmkollarpartner för kvällen. Många filmer kan vi se, men just dramakategorin undviks medvetet från min sida.

Anton är så kritisk till allt som jag tycker är heeelt fantaaaastiskt i filmer, sånt som kärlek vid första ögonkastet osv. Och den största stämningsdödaren av allt är att så fort det blir lite sorgligt/extra vackert/äkta filmglädje osv tittar han på mig och säger hånfullt "Grååååter du?" Och ja, det gör jag oftast!! Men min känslosamma stund tillsammans med karaktärerna i filmen förstörs precis där. ;)

Ikväll såg jag iallafall The Lucky One i min ensamhet, kunde gråta och skratta hur mycket jag ville och det tog jag vara på! 



Fantastisk film som jag tycker ni ska se så fort ni har en timma och 40 minuter över (mamma, den här är verkligen för dig också)! Den är gjord av samma gubbe som skrivit Dagboken, A Walk to Remember och Dear John, så ni kan ju tänka er......... 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: