Pensionärer, alkisar och jag

Idag var det fint väder ute så jag kunde ju inte sitta inne hela dagen. Men vad skulle jag ut och göra? Gårdagens stora bragd då jag sprang löpartävlingen gav mig men. Skavsår i sinne med andra ord. Så om jag nu skulle ut i det fina vädret, vad skulle jag göra? 
 
Jag började gå och gick förbi en parkbänk, sen kom en till och en till parkbänk. Varför satte jag mig inte på en sån och njöt av dagen? Jo, för att i min värld är det bara alkisar och pensionärer som sitter på parkbänkar. Skulle en ung och fräsch människa som jag sitta där skulle jag ju få konstiga blickar av folk i stil med "vad har han druckit?" Nej, jag gick vidare och plågade mig igenom en vandring med mina skavsår. Jag längtar redan till jag blir pensionäär så jag kan använda parkbänkarna, annars får jag satsa på att bli alkis.
 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: