Japp, jag kommer kugga

Då var det dags igen, nu är det dock andra halvlek. Skolan började idag och nu i höst är det på designhögskolan man ska vara. Fick den uppfattningen i alla fall när vår nya lärare berättade om hur svårt det var att ta sig in och studera där. Hon var väldigt mån om att berätta att de ofta fick besök av arten Boeings VD, regeringsombudsmän och Mongoliets ambassadör. Ville ta ner henne på jorden och fråga om de inte lyckas få besök av någon "höjdare", men jag fegade ut på det.
 
Hur som helst så berättade lärarna om kursen och innan vi fick lunch sa dom "Nu ska vi ta kort på er så vi kan betygsätta er senare." 
 
Låt den meningen sjunka in. "Nu ska vi ta kort på er så vi kan betygsätta er senare." Skulle nog lagt ner mer än tio sekunder på frillan i morse om jag hade fått veta att mitt betyg beror på hur jag ser ut. Sen är det orättvist att jag har gener om inte är till min fördel. Men jag tog mitt kort ändå och gick på lunch. 
 
Under lunchen satte vi oss vid vattnet och njöt av tillvaron. Längre bort satt en man och fiskade i älven. Nu har jag en fråga som går till er som brukar fiska. Får man mer fisk om man både har ett "fiskedrag" och mask när man fiskar, eller var mannen dum i huvudet? 
 
(Förresten, resultatet efter gårdagens försök att kissa rött gick sådär. Strålen var inte direkt färgad så att det såg ut som att man kissade jordgubbssaft. Men när man kollade i toastolen efteråt så fanns där en nyans av rött.)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: