Veckans bra eller kräk v.36

Då var det dags att betygsätta veckans käk. Alltså, har den varit bra eller kräk?


Måndag
Rester
 

Alltså rester, det är ju inte magiskt direkt om det inte är resterna jag åt i måndags. Vad sägs om potatisgratäng och rotsbiff? Taget! Jag är svag för krämiga saker och kött, eftersom vi inte ger ut halvor och avrundar uppåt blir detta en svag 4a!


Jag är inget stort fan av rester, men efter en lördag med besök av mamma och pappa och en söndag med gäster som gjorde på tok för mycket fruksallad kan det inte vara annat än bra. Fruktsallad, som min portion till 97% bestod av är dock inte så middagigt, vilket drar ner betyget.



Tisdag
Makaroner och skink- och svampsås
 

Det här är en av mina favoriträtter hemma. Men då är det bacon istället för skinka, vilket faktiskt gör större skillnad än man kan tro. Förvisso är ju bacon det bästa som finns så det blir en orättvis jämförelse. Den får en svag 3a.


Svaaaaaaaamp. Jag älskar svamp och jag älskar när Anton stoppar i massa grädde i såsen, trots att mitt nyttiga jag klagar med hög röst när han gör det. Men här betygsätter vi smak och inte nyttighet! Mes-makaronerna hade dock gärna fått vara penne eller nåt!


Onsdag
Hemamagjort potatismos och baconlindad sparris
 

Har jag sagt att bacon är det bästa som finns? Det låter tjatigt men det här är en maträtt som klippt och skuren för mig. Hemmagjortpotatismos är så brutalt gott, förstår inte folk som rankar exempelvis klyftpotatis högre. En smörbrunn i potatismoset och det blir flott och gott!


Här, mina damer och herrar har ni världens bästa snabbmat!! Dock blev det nåt så amitiöst som hemmagjort potatismos den här gången, vilket drog ner snabbheten på maten men drog upp smaken så sjukt mycket! 


Torsdag
Plättar
 

Plättar, inte en så spexig och sexig maträtt trots att Hanna är kung på att göra dom. Vi hade dock ganska sköna tillbehör eftersom vi hade käkat glass med olika saker till någon dag innan. Att kunna välja på chokladsås, vattenmelon, grädde och hallon gjorde det hela mycket bättre. Men trots det så fanns där inget kött, vilket sänker betyget. 


Plättar kommer alltid att vara en femma. Både för att det är gott som bara den men också för att jag är så sjukligt stolt över mig själv när jag gör dem med mina magiska händer!!!!!!!


I fredags åt vi alltså borta på var sitt håll, och eftersom det känns svinigt att betygsätta andras mat får ni här söndagens tallrik som vi gjort helt själva.
Söndag
Kroketter med fläskfilé, svamp och rödvinssås
 
Solklar 5a. Frågor på det?


Alltså den där rödvinssåsen... Jag ville slicka tallriken ren efteråt (det gjorde jag inte). Köttet hade kryddanton stoppat massa goda grejer i så jag trodde jag var på gourmetrestaurang, också svampen ni vet.. Vad som gör att detta inte blir en femma är potatiskroketterna, det är inte riktigt min grej. Hade det varit potatisgratäng hade den fått full pott.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: