Veckans bra eller kräk v.37

Då var det dags att betygsätta veckans käk. Alltså, har den varit bra eller kräk?

Måndag
Hemmagjort potatismos och fiskpinnar
 

Jag hatar fisk. Men fiskpinnar är ju som något annat. Det är ju inte fisk. (Bra sagt Anton) En svennebananmåltid.
 

Nu höll jag på att klaga på halfabrikat som en sån här "duktigbloggare" (Underbaraclara osv..). Men nej ni, det tänker jag inte göra! Findus färdiga fiskpinnar som tar ca 5 minuter att göra och garanterat innehåller jättemycket dåliga saker smakade mycket bra! Och majonnäs alltså.... dregglar lite nu.

Tisdag
Makarotto
 
Låt oss se nu, ingredienser: Makaroner, ärtor, ost och bacon. Japp ni läste det, B. A. C. O. N. 


Namnet drar ju ner en betygprinsessa... Men förutom det är det här ändå en fullt godkänd tisdagsrätt! Utom att baconet smakade gris vissa tuggor.. (Jag kan vara den enda som klagar på den där speciella "gris-smaken" som ibland dyker upp, men jag fattar inte att man INTE kan känna den..) Ärtorna är iallafall bra.
 

Onsdag
Potatis- och purjolöksoppa
 

Soppa är magiskt! Den här smakade lite mindre än den förra soppan vi åt. Men delt duglig. Att få doppa bröd i soppa (går det att äta soppa på något annat sätt?) är ju riktigt huvva bra! Men som sagt en soppa kan aldrig få mer än tre apor. 


Mycket bra! Är helt såld på soppor numera! Släta soppor alltså, inte såna med köttbitar och skit! Råkade dock salta lite mycket... Jag och kryddor........

Torsdag
Vegetarisk pasta
 

Skulle inte ens vilja att min värsta fiende smakade detta! Vad är det för idioti att inte ha med kött eller kyckling i en maträtt? 


Jaa ni, inte så bra faktiskt. Jag vet inte när jag ska lära mig att kött gör sig bra till pasta? Men det SER ju så gott ut med tomatsås och mozzarella och grejer! Blev ganska mycket rester denna regniga torsdag...

 
Fredag
Taakos


Tacos är magiskt! Dock smakade köttförsen lite konstigt. Men det är ju ändå en grym rätt. Sen så har jag fått en fetisch för tacosås med nachochips. Det är så himla gott!
 
Tacos, tacos, hur kan man misslyckas med tacos? Jo det ska jag tala om för er: Man köper blandfärs istället för nötfärs. Här kom också den där motbjudande grissmaken in i min mun!!! Andra portionen blev vegetarisk och mycket god och drog upp betygen en aning igen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: