Jag är en dementor


Anton är fin. På många många sätt är han väldigt fin, men när det kommer till städning alltså... Ja, han är ju fortfarande fin men han är SÅÅÅ dålig på att städa! Låt mig beskriva proceduren lite kort:

Anton går omkring lite, alltid med fotbollen med sig, plockar upp ett föremål och lägger det på ett annat ställe. Går lite till, ställer sig nånstans och står en stund, gör nån obeskrivlig dans för sig själv, går lite till och plockar upp ett nytt föremål som han byter plats på. Passar fotbollen till mig och säger "Pass!!" med lycka i blicken. Jag säger att jag städar och passar bollen åt något annat håll. "Oooops..." säger han, glädjen i blicken dör och han går iväg och tar fram dammsugaren.

Hatar att ta bort hans glädje så brutalt, måste gå och krama honom och säga att jag älskar honom. För det gör jag, även om han är sämst på att städa. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: