Stolt som tuppen


Jag kan verkligen inte vara så egoistisk och låta er gå miste om söndagens efterrätt. Hoppade och lät, ibland i panik och ibland för att jag trodde att jag var med i Masterchef. Ni vet den där obligatoriska kluriga efterrätten som de ska göra nån gång varje säsong, den som man ska ha stenkoll på och ta ut precis när den reser sig ur formen och sen lyckas vända upp och ner. Den ska vara hel och fin och när Gordon Ramsey skär i den ska det rinna ut choklad. DEN gjorde vi! Och vi var så bra!!! Och det var så enkelt!??!?! Så jag delar med mig av hur det går till så kan ni också leka att ni är med i Masterchef!

- Vispa tre ägg och en halv deciliter socker pösigt.Använd gärna elvisp om ni har en. Och om ni har en, berätta det för er sambo, det finns en risk att han inte vet att ni har en. 

- Smält 65g smör och häll det över 150g hackad choklad. Rör tills chokladen är smält.

- Blanda ner chokladblandningen i äggsmeten och sikta ner en halv deciliter mjöl.

- Smöra och sockra små söta formar och häll i smeten. Här kan ni smaka av smeten och känna att det behövs lite mer socker, det gjorde vi. Tillsätt det. 

- Grädda i 200 grader och ta ut dem precis när de reser sig som på TV!! 

- Vänd formen upp och ner på en tallrik och känn dig sjuuuuukt stolt över dig själv! Lägg till en Instagramvänlig gräddklick på tallriken och ställ fram resten av grädden i en skål på bordet så man kan ta mer. 

Kommentarer

  • Linnéa säger:

    jag vill äta det här halv åtta hos Hanna!

    2013-02-26 | 22:06:40
    Bloggadress: http://lejas.se
  • Linnéa säger:

    Du är förresten utmanad Hanna! I min blogg!

    Men eftersom det här är nån slags dubbelblogg så vet jag inte hur ni vill göra. Kanske Anton också känner sig manad, isf är det helt okej. För den här gången ;)

    2013-02-26 | 22:54:46
    Bloggadress: http://lejas.se

Kommentera inlägget här: