Försvarstal till nationen #2

Då har man gjort debut i rutan. När jag ser allt så finns det ju vissa saker man måste förklara, eller snarare försvara sina snesteg. 
 
1) "Saknar lite brist på fantasi" som min fina vän Sven så fint påpekade är inte något man kan säga. Saknar och brist är ju ffs samma sak, typ.
 
2) Paltätartävlingen. När dom säger att jag ska säga hur många paltar jag äter och hur stor en palt är, vad svarar man då? Givetvis så vet jag hur många paltar jag äter. Men storleken på en palt? Kan ju inte säga att den är lika stor som en snöboll. Då fattar ju inte en stockholmare. Så därför tog jag knytnäven som referens. 
 
3) Paltätartävlingen, del 2. Jag hade alltså en plastpåse innanför linnet för att det inte skulle kladda så mycket. Bra idé tänker ni. Njae, säger jag. För att dölja att jag hade en påse under linnet var jag tvungen att ha en tjocktröja på mig. I 25 graders värme så är det inte optimalt. Sen så har plastpåsar egenskapen att stänga inne värme och inte släppa ut den som en vanlig tröja. Så jag stod i frysen inne på restaurangen tills tävlingen började för att inte smälta bort. Hemskt var det. 
 
4) Paltätartävlingen, del 3. En sak som jag inte räknat med var att de där varma paltarna som jag smög ner i påsen inte blev ett dugg kallare under tävlingens gång. Så när allt var slut så stod jag där med brännsår på magen. Men så går det väl när man fuskar. Karma is a bitch. 
 
Resten bjuder jag på. Eller det gör jag i och för sig med allt. 

Kommentarer

  • Sven säger:

    http://bit.ly/XxHGtN

    2013-01-22 | 23:55:26

Kommentera inlägget här: