Antons top 3

(DET VAR SÅ LÄNGESEN JAG BLOGGADE ATT JAG INTE HITTAR APANBILDEN PPÅ BLOGGEN)
(TÄNK ATT DET ÄR EN APA HÄR!)
 
På tredje dagen igen uppstånden från bloggdödsriket.. Nä men nu när vi varit här i tre dager (jag vet att vi kom i söndags, men det var ju på natten typ så det räknas inte), tänkte jag att det var dags för en lite lista. Antons top tre och såklart bott (?) tre med Belgien och Bryssel,
 
Vi kan börja med top tre eftersom det är toppen.
 
1) Att man gapar så mycket.
Gapar över den goda maten som vi käkar ute.
För den mat vi gör hemma är så svensk att man blir mörkrädd. Men det är också gott.
Hade varit soft att vara först till ett land så man kunde få bestämma vad som skulle vara nationalrätt.
I så fall skulle jag välja bruta fälsk och potatis, gjord av farmor.
Mitt land skulle äga.
 
Sen gapar vi över ytterst lite belgisk choklad och dryck.
Det är för att det räcker med små mängder för att det är själva smakupplvelsen man vill åt.
Tänk Edvard Blom eller Carl-Jan.
Jag skriver dryck för att farmor inte ska fatta att det är öl. Det är lugn urmodern, vi är inga alkisar.
Men chokladen är god, så att eeeh..
 
2)_____________________
Nu har jag som ingen tvåa egentligen då det blev så många grejer på fösta plats..
 
3) Att vi gapar så mycet.
Jag vet att jag skrev det på första plats, men jag glömde en grej...
Alltså arkitekturen här, wow. WOW!Jag gapar fortfarande.
Sen att det finns gatumusikanter är ju ett stort plus.
 
I lilla Piteå så är erfareheten av gatumusikanter inte den bästa. Det är en stackare som just skaffat sig ett dragspel spelar efter devisen "så länge det låter är det musik".
 
Här så jammar musiker med basfiol och saxofon med varandra.
Den bilden räcker nog för att ni ska kunna lyssna er fram till vår tillvaro.
 
 
Bott tre.
 
Jag skjuter upp "Bott tre" tills imorgon. Blir ett så hiskelit långt inlägg annars.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: