Det är skillnad på vad man är värd

(TÄNK ER EN APABILD HÄR)
 
Igår så gick jag och Hanna på stan. Paul och Daniel var också med men vi splitta på oss rätt fort då jag och Hanna var mycket mer långsamma i butikerna. Eller, tja, ska jag vara ärlig så var det damen som tog mest tid på sig. Jag ville ha smakråd av Hanna som var inne i en provhytt just då. Så jag tänkte att jag i alla fall kunde vänta på henne då de andra killarna redan dragit. Men när jag stått där i ca 30 min utanför provhyttarna som en idiot, utan att få svar på mobilen så sket även jag i att stanna kvar i butiken. Jag gick därifrån. Men vände efter ett tag då jag inte kunde lämna henne ensam. Hur skulle hon hitta hem?
 
Jag och fröken möttes upp och jag fick snabba smakråd och hon försvann i provhyttarna. Det borde finnas klockor i provhyttar. Eller åtminstone en maxtid som man får vara där? Förstår inte vad som tar sån tid? Man ska ta på sig ett plagg, ser om det är i rätt stolek, sen hänger man tillbaka det för att det är för dyrt. Så fungerar shopping. Inte för tjejer bevisligen, de har någon slags ritual som tar tusenmiljoner år att få klar. Men jag väntade snällt utanför.
 
Hur som helst, sen när Hanna väl hittat ett plagg hon ville ha så visade hon mig det. Jag kollade på prislappen, gömde undan mitt sunda förnuft som skulle stoppat köpet, och för en gångs skull så var jag snäll och sa "köp den, den är du värd!" Som hon sken upp, glad hela dagen.

På kvällen var hon också upprymd över den där tröjan och Hanna tyckte att det var så fint sagt att hon var värd den. Jag log snällt och frågade vad jag var värd?
 
"Chips"
 
 Jag är fortfarande helt mållös efter det svaret. Trodde ändå att jag var värd mer. Men tji fick jag. Det är ju inte så att i en hel dag har jag stått som en idiot utanför provhyttar, där jag alltid varit ivägen. "Pardon" är ett ord som jag nu reagerar instinktivt på. Men visst, chips är också bra.
 
Jag älskar att vara ihop.
 
 

Kommentarer

  • Farbror. säger:

    Alltså - chips är faktiskt inte det sämsta.

    2013-09-15 | 17:51:50

Kommentera inlägget här: