En best-of-2013-lista i februari

 
Vem har sagt att man inte kan göra en best-of-2013-lista i februari 2014!? Ingen va? Eftersom min gamla dator  med alla mina bilder krossades sådär två dagar innan nyårsafton blev det så svårt att få ihop nåt, allt jag hade var några bilder från Paris och även om det var en fantastisk resa kändes det som en fattig best-of-lista. Men NUU har jag fått tillbaka mina bilder!!! Så, om ni bara fixar en liten trumvirvel där ni sitter så kommer här: Hannas 2013!!!!!
 
Julklappen. Strax efter nyår när vi kom tillbaka till Umeå fanns det en oöppnad julklapp som "var lite svår att få in under granen". Dörren till vårt gamla skrotrum var inslagen som ett stort paket, jag öppnade och möttes av en helt egen walk in closet. Omg omg omg omg. I'm a princess!!!!!!!
 
Superbowl. Ansikten målades, tröjor i rätt färg togs på, bannrar hängdes upp, lagsånger spelades, donuts, chickenwings, burgare, m&ms och annan amerikansk mat åts. Och sen var det bara att försöka lära sig spelreglerna!
 
Lauker. Vad är väl en årssammanfattning utan påsk i lilla söta stugan med släkten!?
 
SM-GULD. Wiiiiiiiii, lyckan den kvällen! 
 
Favorittjejer!!! Jag och Emma tog ungefär en veckas ledigt där i april och åkte ner till Lina och Hanna i Stockholm. Så mycket vi hann med!! Och så mycket jag önskar att vi bara kunde bo i samma stad. Helst på samma gård.
 
Morfar. Så söt han är va? 90 år blev han i slutet av maj och vi åt tårta tills vi sprängdes.
 
Släkten. Och det var fler som skulle fylla jämt. Både farmor och farfar blev 70 år och hela släkten kom upp för att fira!! 
 
Greece. En kylig natt i slutet av maj blev jag less på Sverige, gick in på destination.se, väckte Anton och sa att jag hade hittat en resa till Grekland. Vi bokade och nästa dag tvingade vi David och Viktor att boka samma resa! Nån vecka senare åkte vi och SÅ bra vi hade det. Vi roadtripade runt ön, åkte båtturer, besteg berg, hoppade från klippor... Och jag fick även en halv dag på stranden! ;) 
 
Halv åtta hos mig. Sommartraditionen fortsätter. Det finns några veckor då alla tjejer är hemma i Piteå och då passar vi på att bjuda varandra på underbara trerättersmiddagar! 
 
Hänget på Svensbyvägen. Magdas föräldrar hade skaffat sig en härlig pool på sin gård. Det blev hänget för de som jobbade kväll/hade en ledig dag/hade semester (ja, det finns faktiskt folk som har det!!!! Betald och allt.)
 
Båtturerna. Dahlbäcks har en båt. Om man vill kan man packa ihop lite mat och sånt och åka ut till en ö och äta. Bara sådär, istället för köksbordet liksom! Det är då man älskar livet lite extra!
 
Gotland. En vecka på ett soligt Gotland med härliga människor i slutet av sommaren, vad kan ens gå fel!? Det värsta som kan hända är typ att nån tappar en glass.
 
Bryssel. Plötsligt flyttade vi till Belgien en morgon i augusti! Första middagen ser ni här och det blev inte sämre!!! Förutom i januari när Anton hade världens värsta tentaperiod, vi fick svartmögel i lägenheten, jag var tvungen att flytta hem igen och livet var skit. Men fram till dess hade jag the time of my life!
 
Linas bröllop. Det blev en kort trip hem med bara handbagage. Nagellacket läckte ut i väskan och man kunde tro att det skulle bli en fruktansvärd helg. Icket. Från en tidig uppstigning för att åka till frissan till en sen kväll med fotverk efter de höga klackarna var humöret på topp!!! Jag älskar bröllop!
 
Manchester. Så blev det en helg i Manchester också! Vi åt gott, shoppade lite och såg United vinna över Arsenal. Vilken heeeelg.
 
Amsterdam. En lördagmorgon nån gång i november åkte jag, Anton, Izabelle och Paul dit! Jag har verkligen älskat att bo nån-timma-med-tåg-överallt-centralt!!!
 
Jul. Jag älskar jul! Och då ska man vara i Piteå med familjen. 
 
Nyår i Paris. 15 vänner, frukostar på mysiga caféer, middagar på härliga restauranger, vackra kyrkor och långa promenader i världens mest romantiska stad! Och nyår vid ett glittrande Eiffeltorn. Känns som att det var en bra start på 2014!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: