Dag 7

Japp jag lever. Nätt och jämt. I torsdags kom morsak, farsan och lilleman ner till Umeå för att mellanlanda innan turen gick vidare mot Åre för att hälsa på syrran. Vi åkte inga skidor för vi hann som bara vara där över lördagen. Så vad gör man i Åre om man inte åker skidor? Vi gick till en chokladfabrik. 
 
Där möttes vi av ungar och vuxna som hade uppblåsta kinder. Tydligen så fick man provsmaka alla olika chokladsorter hur många gånger man ville. Mumma! Vi åt bara en gång den dagen vill jag minnas. Såhär i efterhand så kollade jag aldrig hur dom gjorde chokladen. Jag bryr mig inte egentligen. Jag ska ju bara käka chokladen, inte starta en egen fabrik. Skulle nog konka rätt snabbt om jag gick in i branschen. Skulle kalla alla mina chokladsorter för "Choklad surprise". På gott och ont (äckligt). 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: