Om Anton




ANTON OM ANTON
Fuck vad svårt. Vill göra som alla andra i världen och hylla mig själv i denna presentation, men det skulle bli så tjatigt. Apan är mitt alias och Anton är mitt namn, tjugoett år, pluggar ekonomi, född och uppvuxen i en by utanför Piteå. Så nu är det där formella tjafset avklarat, nu ska vi börja gräva på djupet. 

När jag suttit och beundrat mig själv den senaste tiden har jag förbluffas av hur otränad och smygtjock jag börjat bli. Har aldrig i mitt liv haft en dubbelhaka men nu när jag böjer huvudet framåt så kommer den smygande, det är en märklig känsla. Jag har varit smal och hyfsat tränad så länge jag kan minnas. Men efter att ha lagt fotbollen lite på is det senaste året har alltså verkligheten och ”i-landskroppen” kommit ikapp mig. Nu är det inte så att jag är ”svettjock” på något sätt, jag har fortfarande ett BMI på typ 23 så det är mer bara en insikt. 

Fotboll är annars det bästa som finns. Det finns tre goda ting inom fotboll förutom att utöva den. 1)Manchester United, 2) Zlatan Ibrahimovic, 3) FIFA på xbox. Dessa tre ting tar upp väldigt mycket tid för mig och fyller oftast min vardag tillsammans med att se svensk stand up. Jag skulle nog inte ljuga om jag sa att jag har sett alla svenska stand up-grejer som finns på Youtube. Jag har inte bara sett dom en vända heller. Fråga mig inte varför, för mycket fritid kanske. Borde nog ta tag i mig själv och träna istället… Jaja, där har ni mig i en uppsats på 7,5 hp, typ.

HANNA OM ANTON
Badvaktsanton då.. En trevlig prick det där! I alla fall när det går bra för Rooney och gänget i fotbollen, eller laget han styr med sin xboxdosa (har den förresten växt fast i hans hand?). När det går dåligt är han dock inte lika trevlig, då får man gömma sig i ett hörn och vara tyst för då kan gardinstängerna flyga ner, jajamän 28 maj 2011 hände det. Humöret styrs alltså oftast av fotbollen, tur att han hejar på ett bra lag som alltid vinner Premier League! (ellerrrrr..) Förlåt Anton. Puss.

Så, fotboll det kan han alltså. Allt om fotboll, jag lovar. Han kan rätt mycket annat också, allmänbildad ni vet! Jag behöver liksom inte Google när Anton är hemma. Jag vet inte om det beror på att jag är trög och har dumma frågor eller att han är översmart. Vilket som så fattar ni ju att han är bra att ha!

Nåt han inte är lika bra på är det här med musik. Jo alltså, han kan väl rappa lite med Movitz och så, men när det kommer till melodier är han körd. Tondöv, kass. UTOM i ”I Will Always Love You” med Whitney Houston, där sätter han alla wailingar som om han inte gjort annat! Vart denna plötsliga musikalitet kommer från har jag ingen aning om..

När vi först träffades för snart sex år sedan kunde man förresten fundera på vad det var för människa som kunde vara så oerhört dålig på att matcha kläder. Det kunde vara tre olika rödfärger på överkroppen och sen rosa sockar på det. Snabbt fick vi lära oss att det var ju bara lilla Anton som inte gjort annat än att spela fotboll innan! Hur kunde han veta bättre? Nu har pojken lärt sig det där, han är faktiskt riktigt duktig på att hitta kläder numera. Också är han snygg och luktar gott ;) 

Kommentarer

  • Ellen Carlsson säger:

    Förlåt, men är inte ditt smeknamn Zlatan? Eller blev det omodernt? ;)

    Svar: Ellen, tror du jag fick välja mitt namn? En ledtråd, nej.
    Anton Dahlbäck

    2012-08-30 | 21:54:43

Kommentera inlägget här: