De hemliga detaljerna

 
 
Goddag! Här kikar jag och Lilla My fram mitt i all intervjukodning. Vilken TUR att jag lärt mig dricka kaffe innan denna kandidatuppsats! Och vilken tur att jag ibland kan pausa med ett avsnitt Orange is the new black! Förutom uppsatsjobb och serietittande har jag idag tänkt skriva en liten packningslista inför helgens Stockholmsvistelse. Jag har inte berättat det här på bloggen tror jag, så nu ska ni få höra vad som ska hända i huvudstaden (förutom att jag ska få träffa Hanna, Lina och David!!) 
 
Den 17 december 2012 åt jag och Jessica frukost på Le Pain Quotidien vid Rockefeller center. När vi sedan kom hem på kvällen skrev jag ett blogginlägg som fick heta "Nu vet jag vad jag ska bli när jag blir stor", inlägget började såhär: "Frukost på Le Pain igen, såklaaart. Såg mitt drömliv utspela sig som en film vid bordet bredvid. Nu har jag en ny plan för mitt liv, kanske återkommer med detaljer."........ SÅ, här kommer detaljerna! ;) Bredvid oss denna morgon såg jag för första gången i mitt liv en livs levande weddingplanner som hade ett möte med en blivande brud, något som jag bara trodde fanns på film! Jag förstod ju genast att det var det här jag var född till att göra!! Jag googlade och fick fram att Bröllopsakademin i Norden har en utbildning till att bli bröllopskoordinator. Har ni hört så sjukt!? Så efter en ansökan, ett första avhopp pga utlandspraktik är jag nu redo för första träffen i denna utbildning!!!! Kanske kan man inte leva på det här, kanske får det bli en hobby vid sidan av ett "riktigt" jobb, men vilken kul hobby då!?!??! MEN, kanske kan man visst leva på det här!? Det får jag aldrig veta om jag inte testar, så här ska testas! 

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Just ja, det är ju i helgen!!😳 Lycka till 👍😊! När jag inte orkar med mitt jobb längre, kan jag väl få baka bröllopstårtor. 😉🍰🎂!!

    2014-03-17 | 14:21:58

Kommentera inlägget här: