Ge mig något att bita i

Bli piggare & friskare, sov bättre, bli smalare... Ja, jag är en sån som klickar på de små annonserna och artiklarna med tips där till höger på aftonbladet.se. Sen är det väldigt få saker jag faktiskt "går på" som vissa skulle kalla det ;) Men alltså detox!
 
I våras när jag var i min bästa form ever (förutom när jag var typ 16 och tränade fotboll och fortfarande hade barnkropp som fick magrutor om man gjorde lite situps två dagar) då åt jag väldigt mycket detox-mat. Lite mindre gluten, rött kött, drack mycket vatten osv. Hur bra som helst, och hur kul som helst att testa massa nya recept! Byta ut köttbullar och makaroner mot kycklingfilé med fetaostcreme och rotsaker. (Och eftersom det inte är nån strikt diet även kunna äta köttbullar och makkisar när man känner för det! ;)) 
 
Juicedetox, det är dock något jag inte testat förrän nu. Idag. Dag 1. Ett av fyra. Hej och hå. I fem dagar ska jag dricka smoothies och juicer i stället för mat, och jag kommer må SÅÅÅ BRA sen! På torsdag kommer jag vara en ny människa. Hur det går? Jag vill dö lite. Jag vill tugga på allt jag ser!!! Men dag ett ska tydligen vara värst, så jag hoppas på en förbättring till imorgon. 
 
Det verkade ju som en sån härilg grej det här. Så fräscht!! Icakorgen har aldrig varit så färgglad tidigare. Synd att det ser så mycket härligare ut innan man mixar ihop allt till en äcklig sörja....
 
Superfräscht!!
 
Jättehärligt! 
 
Inte lika lockande längre...
 
Äckligast ser det dock ut när man spiller det på golvet. Det ska jag inte fortsätta med. 
 
Och ett tips till dig som känner att du vill testa detta: Kolla inte på tre avsnitt Halv åtta hos mig efterföljt av Kockarnas Kamp. Stor risk för akut depression. 
 
 

Kommentarer

  • Emma säger:

    Åh, kan du inte lägga ut några härliga smoothies-recept?? :)

    2014-09-25 | 12:16:36
    Bloggadress: http://hemmahosemma.com

Kommentera inlägget här: