Synden straffar sig själv

Igår köpte jag ett par byxor. Egentligen hade jag tänkt spara alla mina pengar och shoppa loss ordentligt i LA och New York sen, men jag insåg att då har ju nästan hela hösten gått! Då sommarklänningarna börjar komma in blir jag lycklig i hela kroppen, men man kan väl inte tycka annat än att höstkläderna alltid är överlägset de snyggaste!? SÅ igår kom jag alltså hem med ett par byxor, två tröjor och ett halsband. Men OOOH vilken skit jag skulle få för detta, och nej, inte av Anton. (Han sa att de var fina utan att ens sucka, vilket verkligen betyder att det var längesedan jag shoppade!!)

Nej ni, det var självaste byx#@#f*#! som skulle FÖRSTÖRA MIN DAG!! Självklart fastnade dragkedjan i tygflärpen som ska vara bakom och jag drog och drog och slet och drog och Anton drog och slet och jag blev arg på Anton och sa att den INTE fastnat och vi drog mer, och till slut gick jag till skolan med en halvuppdragen dragkedja på min rumpa!! Den gick ju varken att få upp eller ner och det kändes inte som en okej anledning att komma för sent. 

Nu är jag hemma och har kommit ur mina nya byxor med våld, flärpen är lossad och jag har en stor fet blåsa på mitt finger . TACK för det brallan!





Kommentarer


Kommentera inlägget här: