"A table for one"

 
Tanken på det kändes lite mobbad till en början, men jag hade några timmar att slå ihjäl i Etterbeek och det var dessutom tid för lunch... Jag gick in och sa orden och en mycket trevlig servitör tog mig under armen och ledde mig till en mysigt bord. Jag tog upp telefonen rätt snabbt och smsade så att de kanske skulle fatta att jag hade vänner. Övervägde att fejka ett samtal men så långt kunde jag ändå inte sjunka? Ni hör ju, sjukt obekväm tjej. 

Men sen hände det. Jag tog fram rapporten som jag skulle läsa, fick maten och lugnet kom över mig! Vilken härlig känsla det är att gå på café själv!!!! Jag kände mig som någon businesstjej i valfri film eller serie med rosa framsida!! Så där satt jag, nöjd som bara den, funderade på livet, läste, kände mig viktig, tuggade, läste lite till och tiden flög iväg! Efter ett tag beställde jag till och med in en latte. Men där gick jag nog för långt. Latte!?!? Jag som hatar smaken av kaffe!! Men det kändes som att det är så man gör när man går på café ensam!? Drack upp den utan en enda grimas eller tår, det finns hopp farmor Dahlbäck! Nån gång ska jag dricka kaffe som ni andra vuxna! ;) Tror jag. En sak som är helt säker är i alla fall att jag kommer beställa a table for one fler gånger. 

 

Kommentarer

  • Gunvor Linnea säger:

    Plötsligt händer det!Tack Hanna! kram.

    2013-10-21 | 21:58:30

Kommentera inlägget här: