När man får vara med på ett fantastiskt bröllop

 

Lördag den 5 oktober 2013, dagen då en av mina allra bästa vänner gifte sig. Hon som retade mig när vi var små för att jag var mindre, hon jag lekt barbiebröllop med tusentals gånger, hon jag delat alla mina kärleksbekymmer med, hon som för fyra år sedan sa "Neeeeeej!! Han är bara en kompis!" när jag förutspådde vad som höll på att ske. Igår sa de JA till varandra!! 

Hur bra dagen var går verkligen inte att beskriva med ord. Det var så mycket gläje att jag på riktigt hade ont i kinderna. Men nåt ska jag ge er i alla fall!

Dagen började tidigt med att jag, Emma och Lina åkte till frissan. Jag och Emma fick faktiskt också varsin spegelplats, lyxigt nog. Vi fick dock ta hand om oss själva, men vad gjorde det!? Vi är ju ändå en frisör och en som är sjukt duktig på make up! ;) När vi alla blivit vackra åkte vi till hotellet, åt lite lunch och bytte från mjukiskläder till festklänning. Flera lager av tyll tog hon sig igenom, rosetten i ryggen knöts och där stod hon, vacker som i en dröm redo för den största dagen i sitt liv. Blommor hämtades upp, foton togs och sen var det dags.

Vi satt i kyrkan, musiken började spela och Lina och Niclas gick in. Inte ett öga var torrt. Inte på mig i alla fall. Vigseln var oerhört fin och personlig och efter den följde en otrolig fest. Maten var god och det ena fantastiska talet avlöste det andra. De var ju proffs hela högen på det där!! Dagen avslutades med ett dansgolv fyllt av lyckliga människor!
 
 






 
 


STORT Grattis, Lina och Nicke!! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: