Japp, jag är årets bitch

Länge sen jag skrev någonting. Men idag så behöver jag ventilera mina tankar. 
 
Lillebror hade skattjakt med skolan idag. Eftersom de som klass hade bestämt sig för att vinna skiten så var jag tvungen att agera chaufför. Så upp i ottan för att vara startklar när tävlingen började. Jag väntade ivrigt på att fara iväg på ett uppdrag. Jag väntade och väntade och väntade och väntade. Tillslut drog jag till ICA för att fika med lodisarna. Eller jag planerade inte att fika med dom, det bara blev så. 
 
Mitt i fikandet så ringer lilleman. "Kan du skjutsa oss från skolan till kommunhuset?" Visst kunde jag göra det. Även om det handlar om en sträcka på 500m. När jag skjutsat dom fram och tillbaka var jag tydligen klar. Nu skulle jag bara döda massa timmar på stan för jag hade lovat köra med brorsan när han slutade vid lunchtid. 
 
Jag hatar stan. Speciellt då jag köpt klart allt jag ska köpa efter en halvtimme och sen måsta strosa fram och tillbaka mellan alla hyllor i butikerna. Men jag är inte bitter. Jag är Hannes bitch. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: