Handlat skor på IKEA

Har varit på stan idag. Och ja, jag har köpt nya skor. Dock inte dom där svindyra som Hanna tyckte jag skulle ha men ett par riktiga skinnskor. Skinnskor. Vad är det för idioti att man måste impregnera skorna själv innan man kan använda dom? Hur i hela friden kan de inte vara "färdiga" när jag köper dom?
 
Jag kan gå med på att man ska köpa skokräm och sånt för att skorna ska hålla och vara fina längre. Men när jag köper skor vill jag kunna gå i dem direkt. Det är sällan man köper skor i förebyggande syfte. Det är inte så att när jag köper skor vill jag hem och impregnera dem först ett varv, sen ett till och sen ett till innan jag kan använda dom. Förlåt min irritation men jag kan inte fatta hur det kommer sig att skoaffärer fått för sig att de är IKEA där kunden ska göra arbetet själv. 
 
Innan så åkte vi buss till stan. Jag betalade med smsbiljett. Nu är det så att jag paddlade kajak i sommar med mobilen i fickan. Det gjorde att mobilen tappade bakgrundsbelysningen, eller rättare sagt all belysning, så man kan bara se vad som står om det är ljust och man vinklar mobilen. Busschauffören såg inte ett skit och var inte jätteimponerad då jag sa att man måste vinkla mobilen för att se. Tycker det är konstigt att bussbolaget inte tänkt på att mobiler inte alltid har fungerande skärm. Jag menar vem har inte paddlat kajak med sin mobil?
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Ja presis! Har inte alla gjort det! :p

    2012-09-10 | 16:25:50

Kommentera inlägget här: