Ett mord har skett och jag var där


Jag är sjukt imponerad och bugar mig djupt för musik-& dansklasserna på Christinaskolan!!! Skyndade mig hem efter skolan för att hinna till sista föreställningen av deras musikal "Mord och många visor". Jag har två saker att säga:

1) Jag kommer i framtiden att få gå på stora musikalpremiärer på Broadway och se Hannes Dahlbäck i spetsen om han väljer att satsa på detta. Galet imponerad. Galet alltså.

2) Jag längtar tillbaka som en dåre till våran musikal "Ett Dygn i New York" som vi satte upp 2007. Ta mig tillbaka.


Hannes gör entré som vaktmästare och FLÖRTAR med städerskan Anna, min käre broders tjej!!! Dramat är igång och jag fick hålla fast Samme i stolen bredvid mig så han inte skulle springa upp på scen och förstöra föreställningen. "Det ääär inte på riiiktigt!!!!" väste jag flera gånger åt honom. Till slut blev han lugn. 


Anna i finalen The Show Must Go On. Städerskan blev en stjärna och inte ett öga var torrt.

När strålkastarna släcktes lämnade Anna vaktisen och var åter kär i min bror. Vilken lättnad. 

Alltså okeeeeeeeeej, inte lika bra kamera på den tiden... Sex år sedan ju..hehe. Ser ni mig? Rosa. I mitten...Längst fram. DANSAR. Det trodde ni inte!??!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: