En ny kärlek

 

Jaa, hörrni, jag gick alltså på mitt eget lur om att det var skorna det berodde på! Efter skolan idag cyklade jag ner till stan och köpte mig ett par. Fick dock inte köpa de jag visade er igår för pojken på Löplabbet. Efter att ha stått på nån platta och kollat fotsulorna och fått se mig själv springa på band i slowmotion var det dags för domen. Vilka skor passar Hanna Långström!? (Han kände även på mina fötter. Stackarn, jag hade ju gått i Converse en hel dag!)

Han visade några, jag tyckte de var fula. Jag pekade hoppfullt på några andra, han sa nej. Han visade, jag skakade på huvudet. Jag pekade, han sa nej. Och sådär höll det på... Till slut gick jag med på ett par halvfina och han försvann. Så kom han tillbaka med ett smygigt litet leende. "Hur känner du för rosa?" frågade han. "ROSA!? Jag älskar rosa!" Och där fann vi varanda, jag och skorna! Vi ska springa så många mil tillsammans vi tre. 

Kommentarer

  • Mor säger:

    Men Hanna, har du inte redan rosa gympaskor?? Var är Anton när du som bäst behöver honom (=någon som stoppar köpsuget och berättar vad du faktiskt redan äger?!!!

    Svar: Jag har inneskor, men inga löpskor! Mina gamla är vita och jag har haft dem sen sjuan typ ;) Inte sköna, så det var dags!
    Anton Dahlbäck

    2013-05-15 | 23:16:56

Kommentera inlägget här: