WTF SAF

Idag är det inte vilken dag som helst, idag är det den 8 Maj 2013. Om än det verkade till en början vara en helt vanlig dag. Upp i gryningen för att fara till praktiken för att  väl där "do my thing". När jag på en rast kollade min Twitterfeed så läser jag detta:
 
 
 
Efter det? "Vanlig dag", my ass! Jag minns att jag bara satt där, stirrade rakt fram, tittade ner på mobilen, stängde av Twitter för att kolla om jag sett i syne, starade Twitter, det var sant. Gubben hade alltså tänkt lägga av. Jag trodde nästan på allvar att han skulle få överleva mig, och jobba kvar där i all oändlighet. Åtminstone var det då en utopi, en av mina högsta drömmar. 
 
För er som inte riktigt är med på var jag menar så kan man likna Sir Alex Fergusons avsked från den stora fotbollsscenen med Steve Jobs bortgång. Båda två var företaget/klubben, båda två låg i framkant i utvecklingen i respektive område, båda två har åstakommit saker som kommer sakna motsycke iframtiden, båda två levde på lånad tid. Skillnaden är att Sir Alex varit på ett och samma ställe under sin karriär, i mitt hjärta.
 
Hur som helst så ska det bara in en ny tränare i United. Den ska tydligen presenteras inom 48h, kanske har jag smält nyheten tills dess...
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: